Reisinformatie

AANSPRAKELIJKHEID HOOFDBOEKER | AANVRAAG- OPTIEBOEKING | ADMINISTRATIEKOSTEN | ANDERE CULTUUR | ANVR | BAGAGE VLIEGREIS | BETALINGSPROCEDURE | BOEKINGSVOORWAARDEN | CADEAUBONNEN | CHARTER/ LIJNDIENSTVLUCHTEN | CONTACTADRES | DYNAMIC PACKAGING | GRENSDOCUMENTEN | INCHECK EN UITCHECK TIJDEN | INFORMATIE OVER SPAIN AT HEART | JUISTE PASPOORTGEGEVENS | KLACHTENPROCEDURE | LINKS | MEDICIJNEN | PREFERENTIES/ESSENTIES | REISAANBOD | REISBESCHEIDEN | REISBROCHURES | REISLITERATUUR | REISVERZEKERINGEN | RESERVERINGSFORMULIER | RESERVERINGSKOSTEN | SPECIALE MAALTIJDEN VLIEGREIS | STICHTING CALAMITEITENFONDS | STICHTING GARANTIEFONDS REISGELDEN | VERZORGING ACCOMMODATIE | WEBSITE | WENSENLIJST

AANSPRAKELIJKHEID HOOFDBOEKER

De hoofdboeker of opdrachtgever is aansprakelijk voor de gehele boeking en voor alle personen die op de boeking vermeld staan. Aansprakelijkheid voor bv. de betalingverplichting, wijzigingskosten en annuleringskosten.

AANVRAAG- OPTIEBOEKING

Indien een deel of een gehele boeking op aanvraag gezet moet worden wil dat zeggen dat de touroperator moet mailen of bellen naar de aanbieder van het product, bv. hoteleigenaar of luchtvaartmaatschappij, om beschikbaarheid te vragen voor het gevraagde product. De wachttijd kan variëren van een paar uur tot een paar dagen afhankelijk wanneer de aanbieder de touroperator contacteert. Een optieboeking wil zeggen dat u de mogelijkheid heeft een aantal dagen de boeking vast te laten houden door het reisbureau zonder dat u aan kosten vastzit. Na de optie tijd wordt de boeking definitief mits u daar opdracht toe gegeven heeft. Het reisbureau heeft het recht de optieboeking te annuleren als u geen bericht meer heeft gegeven na de optietijd.

ADMINISTRATIEKOSTEN

Vakantiecafe.nl/Spain at Heart vraagt bij elke boeking € 25,00 administratiekosten tenzij anders vermeld.

ANDERE CULTUUR

Het leuke van een vakantie in het buitenland, is de ontmoeting met andere mensen en gewoonten, een andere cultuur en ander soort eten. Alles kan anders zijn dan thuis. Daarom raden wij u aan om rekening te houden met de positieve en negatieve kanten van dit cultuurverschil. Zo kunnen de maaltijden afwijken van wat u in Nederland gewend bent. Het ontbijt zal bijvoorbeeld vaak bestaan uit broodjes met jam, koffie en thee, soms uitgebreid met worst en kaas. Veelal kunt u tegen bijbetaling wel wat extra's krijgen. U kunt ook tijdens het diner gerechten verwachten die u thuis niet gewend bent. Wij vertrouwen er op dat u de buitenlandse keuken wel zult waarderen. In diverse hotels wordt een zelfbedieningssysteem gehanteerd. Eventuele bediening zal (vooral in zuidelijke landen) ook niet altijd even snel zijn. Beseft u dan maar dat u vakantie heeft en probeer u aan te passen aan het tempo in uw vakantieland. U dient ook rekening te houden met bijvoorbeeld een beperkte openstelling van musea, winkels en uitgaansmogelijkheden, een beperkter aanbod van faciliteiten in het voor- en naseizoen, in de weekenden en op feestdagen en andere dinertijden.

ANVR

Wij boeken deels reizen bij een reisorganisatie, die aangesloten is bij de ANVR, zodat u gewaarborgd bent van de ANVR zekerheid. Er zijn ook een aantal reisorganisaties die geen ANVR lid zijn. Informeert u bij boeking of de ANVR voorwaarden van toepassing zijn. Indien er een vakantieaanbod is die niet onder de ANVR voorwaarden vallen, worden de boekingsvoorwaarden van betreffend geboekte leverancier/Vakantiecafe.nltoegepast.

BAGAGE VLIEGREIS

Low cost luchtvaartmaatschappijen ( bijv. Easyjet en Ryanair) gaven een aantal jaren geleden het startsein om ruimbagage apart te laten betalen. Nu gaan steeds meer lucthvaartmaatschappijen dit systeem invoeren.

Als de bagage in de reissom is inbegrepen, mag men een bepaald kg per persoon aan ruimbagage meenemen.Men kan diverse soorten gewichten reserveren van 15 kg tot 23 kg per persoon.

Men mag 1 stuks handbagage meenemen de cabine in. Om veiligheidsredenen mag de handbagage een bepaalde afmeting en gewicht hebben, die per luchtvaartmij. verschilt.

De bagage dient voorzien te zijn van kofferlabels met uw naam en adres erop. Voor meer bagage informatie. klik klik hier

BETALINGSPROCEDURE

Bij boeking vraagt Vakantiecafe.nl/Spain at Heart een aanbetaling, die afhankelijk is van de onderdelen, die geboekt zijn. De premie van de eventueel afgesloten annuleringsverzekering is inbegrepen bij de aanbetaling. Het restantbedrag wordt 7 weken voor vertrek voldaan. Als een boeking binnen 7 weken voor vertrek plaatsvindt, dan wordt de totale reissom gevraagd te voldoen. De betaling kan per internetbankieren of bankovermaking voldaan worden.

BOEKINGSVOORWAARDEN

Vakantiecafe.nl/Spain at Heart boekt deels reizen bij een reisorganisatie, die aangesloten is bij de ANVR, zodat u gewaarborgd bent van de ANVR zekerheid. Informeert u bij boeking of de ANVR voorwaarden van toepassing zijn. Indien er een vakantieaanbod is, die niet onder de ANVR voorwaarden valt, worden de boekingsvoorwaarden van betreffend geboekte leverancier/Vakantiecafe.nl toegepast.

CADEAUBONNEN

U kunt iemand verrassen met het geven van een vakantiecadeaubon. U bepaalt zelf het bedrag van uitgifte. De cadeaubonnen zijn onbeperkt geldig en worden afgegeven door Vakantiecafe.nl/Spain at Heart.

CHARTER/ LIJNDIENSTVLUCHTEN

Er wordt gevlogen met charter- en lijndienst vluchten naar de vakantiebestemmingen. Chartervluchten zijn vakantievluchten, die voor een groot deel door de reisorganisaties ingekocht worden. Meestal zijn de tijden variabel en kunnen zelfs veranderen als men op de vakantiebestemming is. Bij chartervluchten is er de mogelijkheid dat de route verandert waardoor de vlucht bijv. een extra tussenstop kan maken.

Het is belangrijk om op de vakantiebestemming de chartervluchten te bevestigen. Lijndiensten daarentegen vliegen in principe altijd op schema, die per tijdsbestek, vastgesteld zijn.

CONTACTADRES

U kunt de contact gegevens onder het menu "contact" vinden.

DYNAMIC PACKAGING

De laatste tijd is dymanic packaging in opkomst. De term houdt in dat de boeking bestaat uit losse onderdelen van diverse reisaanbieders. Met andere woorden, het is een reis op maat gemaakt. Het is verstandig om zich voor dynamic packaging te verzekeren.

GRENSDOCUMENTEN

U dient er zelf zorg voor te dragen dat u een geldig grensdocument in uw bezit heeft. Vakantiecafe.nl/Spain at Heart kan hiervoor geen verantwoording nemen. Het is niet mogelijk om met een verlopen paspoort te reizen. Vaak moet uw paspoort na de reis nog enkele maanden geldig zijn. Heeft u een buitenlandse nationaliteit? Vervoegt u zich dan bij de ambassade van uw land van afkomst voor informatie over het verkrijgen van de juiste grensdocumenten. Voor alle duidelijkheid: U bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor de controle van de vereiste grensdocumenten voor de door u geboekte reis. Alle kinderen hebben tegenwoordig hun eigen identiteitsdocumenten.

INCHECK EN UITCHECK TIJDEN

Bij de meeste vakantieverblijven zijn de inchecktijden op de dag van aankomst vanaf ca. 15.30 uur en de uitcheck tijden tussen 10.00 en 12.00 op de dag van vertrek. Informeert u bij boeking wat de in- en uitcheck tijden zijn voor uw geboekte accommodatie.

INFORMATIE OVER SPAIN AT HEART

Spain at Heart is het Andalusië label, die deel uitmaakt van de overkoepelende reisorganisatie Vakantiecafe.nl. De eigenaresse Pauline Dukker is in 2001 begonnen met de verhuur van "casas rurales", mooie landelijke accommodaties in de binnenlanden van Andalusië, waaronder het prachtig Moorse dorp Castillejos.
Het bedrijf is uitgegroeid tot een een allround reisspecialist voor Andalusië. Door de vele jaren opgebouwde contacten met plaatselijk gerenommerde agenten, heeft Spain at Heart een kwalitatief hoog produkt neergezet.
Spain at Heart verzorgt landelijke huizen en hotels van Cadiz tot Almeria, van de zuidkust tot het noorden van Andalusië. Echt authentieke huizen en hotels met het behouden Spaanse karakter. Niet in de drukke toeristische gebieden maar meer in rustige gebieden, waar men het gevoel heeft er echt even uit te zijn.
Spain at Heart heeft jaren ervaring in het organiseren van groepen, bijvoorbeeld voor scholen, verenigingen of bedrijven. Elk onderdeel van de reis kan op maat gemaakt worden. Voor ons is niets onmogelijk. Wij organiseren al vele jaren mooie rondreizen, die naar de wens van de klant gemaakt worden.
En verder verzorgen wij diverse interessante thema weken en weekenden naar Zuid Spanje. Een greep uit de thema's zijn: schilderen, wandelen, Spaans leren, fotografie, spirituele thema's als yoga, Reiki en Tai Chi. Spain at Heart organiseert regelmatig voor bedrijven incentive reizen met een thema erin. Tevens kunnen incentive reizen a la carte door ons in elkaar gezet worden.
Spain at Heart is lid van de SGR, Stichting Garantiefonds Reisgelden en staat vermeld onder de naam Vakantiecafe.nl. SGR dekking houdt in dat als de reisorganisator, reisagent, vervoerder of verstrekker van verblijf wegens financieel onvermogen hun verplichtingen niet na kan komen, u als consument de reeds voldane reissom terugbetaald krijgt. Een aantal aanbieders van accommodaties en tevens vervoer van lijndienstvluchten vallen niet onder de SGR regeling en zal door Spain at Heart duidelijk vermeld worden aan de consument.
Tevens is het bedrijf verzekeringsagent bij de Europeesche Verzekeringen.
Vakantiecafe.nl is het allround reisbureau. Met inmiddels 25 jaar ervaring in de verkoop van reizen, kunt u er gerust op zijn dat uw vakantie tot in de puntjes verzorgd wordt door ons. Wij verzorgen voor u de mooiste wereldse bestemmingen. Kijkt u ook eens op www.vakantiecafe.nl
Spain at Heart komt op afspraak naar u toe. U kunt ons bereiken via mail, telefoon of post. Pauline Dukker is de mobiele reisadviseuse van het bedrijf. Ze neemt alle tijd om een goed reisadvies te verlenen naar een eventuele Andalusië vakantie. En als Andalusië het deze keer niet wordt, kunnen wij u altijd helpen aan een andere mooie bestemming in de wereld.
Wilt u meer weten over Spain at Heart en/of Vakantiecafe.nl, neemt u dan vrijblijvend contact met ons op.

JUISTE PASPOORTGEGEVENS

Vakantiecafe.nl/Spain at Heart heeft de paspoortnamen nodig om een reservering te maken. Indien een voorletter of achternaam niet goed op de reisdocumenten vermeld staat, kan dat voor grote problemen zorgen. Er wordt steeds vaker gevraagd naar alle paspoortgegevens, zoals paspoort nummer, vervaldatum etc. Het is voor ons het makkelijkste als wij een scan van het paspoort ontvangen om de boeking in orde te maken.

KLACHTENPROCEDURE

Uiteraard doen wij er alles aan om onze reizen tot uw volle tevredenheid uit te voeren. Maar mocht het toch voorkomen dat er klachten zijn, neemt u dan in eerste instantie contact op met de betrokken verhuurder of de plaatselijke agent. Vergeet u niet te vragen of er een rapport van uw klacht gemaakt kan worden ter plaatse. Indien de klacht niet naar wens wordt opgelost, kunt u contact opnemen met Vakantiecafe.nl/Spain at Heart telefoon nr: 020 33 17 460. Of u kunt bij thuiskomst een brief schrijven naar ons, zodat wij deze klacht trachten op te lossen en/of door te sturen naar de reisorganisatie. Mocht de klacht dan nog niet opgelost zijn, moet het binnen 3 maanden na terugkomst in Nederland doorgestuurd worden naar de Geschillencommissie om nog behandeld te kunnen worden indien de reis bij een ANVR reisorganisatie geboekt is. Bij alle andere reizen die buiten de ANVR/SGR voorwaarden vallen gelden boekingsvoorwaarden van betreffend geboekte leverancier/Vakantiecafe.nl.

LINKS

Wij hebben zorgvuldig een aantal interessante links voor u samengesteld. U kunt deze in de menu items vinden onder "handige links"

MEDICIJNEN

Gebruikt u bepaalde medicijnen, zorg dan dat u er tijdens uw vakantie voldoende van bij u heeft. Neem vooral ook een kopie van het recept mee zodat u bij eventueel verlies of diefstal ervan nieuwe medicijnen kunt kopen. Bovendien kunt u daarmee bij controle door de douane aantonen dat het hier om medicijnen gaat.

PREFERENTIES/ESSENTIES

U kunt bij uw boeking speciale wensen (balkon, zonzijde etc.) kenbaar maken. Een preferentie blijft een voorkeur en kan nooit gegarandeerd worden.

Helaas kan men niet meer essenties indienen bij reisorganisaties, uitzonderingen daar gelaten. Een essentie is een wens, die gegarandeert kan worden.

REISAANBOD

Wij zijn een allround reisbureau en dat wil zeggen dat wij alle vakantieprodukten boeken, die er op de reismarkt bestaan.

Wij gaan ervan uit, dat alles te boeken valt, totdat het onmogelijke bewezen is.

En wij gaan ver in het uitzoeken. Wij boeken niet alleen vliegtickets, accommodaties, rondreizen, thema reizen en groepsreizen, wij regelen ook restaurants, workshops ter plaatse, excursies en entree kaartjes voor het theater.

Vakantiecafe.nl/Spain at Heart wil dat de klant elke geboekte vakantie met volle tevredenheid en vol ontspanning beleeft.

REISBESCHEIDEN

U ontvangt ca. 1,5 week voor de vertrekdatum naar uw bestemming de reisbescheiden. Checkt u zorgvuldig uw gegevens op uw vliegtickets en/of boekingsbevestiging. Neemt u contact op met ons, mocht er een fout geslopen zijn in de reisbescheiden

REISBROCHURES

Vakantiecafe.nl werkt zelf niet met reisbrochures. Indien u een reisbrochure wilt ontvangen, kunt u dit of bij uw dichtst bijzijnde reisbureau halen of opvragen bij ons.

REISLITERATUUR

Als u tijdens uw vakantie excursies of rondreizen gaat maken, is het interessant om van te voren iets over het desbetreffende gebied te lezen. Er is heel veel reisliteratuur op de markt, waar u uit kan kiezen bv. Lonely Planet of de ANWB serie. U kunt zich voorbereiden en meer lezen over het leven van de betreffende bestemming.

REISVERZEKERINGEN

Bij een onbezorgde vakantie hoort een goede reis- en/of annulerings- verzekering. Hoeveel tijd u ook aan de voorbereiding besteedt en hoe goed uw vakantie ook geregeld is, er kan voor of tijdens uw vakantie altijd iets gebeuren, waardoor u niet met vakantie kunt of uw vakantie op een teleurstelling uitloopt. Het is dus belangrijk u goed in te dekken tegen financiële risico's en u te verzekeren van een goede hulpverlening, in geval van nood. Informeer bij ons naar de diverse reisverzekeringen. Wij zijn verzekeringsagent bij de Europeesche Reisverzekeringen.

RESERVERINGSFORMULIER

Als u een reis op maat wil boeken, kunt u gebruik maken van het reserveringsformulier. Vult u deze zo compleet mogelijk in en let u op de juiste paspoortnamen van de deelnemers. U tekent tevens voor de boekingsvoorwaarden door uw naam voor akkoord eronder te vermelden. Kies hier voor het reserveringsformulier

RESERVERINGSKOSTEN

Het kan zijn dat touroperators reserveringskosten in rekening brengen. De bedragen kunnen varieren van € 10,00 tot € 30,00 per boeking. Wij berekenen € 25,00 per boeking, tenzij anders aangegeven.

SPECIALE MAALTIJDEN VLIEGREIS

Indien u een dieet of een speciale maaltijd in het vliegtuig wenst, kunt u dit bij boeking doorgeven aan ons. Het verzoek kan tot 48 uur voor vertrek doorgegeven worden aan de luchtvaartmaatschappij. Indien de maaltijden niet inbegrepen zijn in de reissom, kunnen wij helaas niets voor u regelen.

STICHTING CALAMITEITENFONDS

Deze stichting is opgericht om de vakantieganger te behoeden voor extra kosten in geval van aardbevingen, tornado's, overstromingen, vulkaanuitbarstingen, politieke onlusten, terrorisme en oorlogshandelingen. Deze gebeurtenissen kunnen leiden tot het abrupt afbreken van de vakantie en directe repatriëring noodzakelijk maakt. Naast het voortijdig beëindigen van de vakantie kan de vakantieganger geconfronteerd worden met extra kosten. Ook het bedrag voor het nog niet genoten deel van de vakantie is verloren. De Stichting Calamiteitenfonds Reizen neemt deze kosten voor haar rekening mits per boeking tot maximaal negen personen een bedrag van € 2,50 is voldaan. Mocht er geen heffing van de calamiteitenfonds op de boeking vermeld staan, dan is de betreffende touroperator niet aangesloten bij het fonds en kunt u dus niet gebruik maken van deze verzekering. klik hier hier voor meer informatie.

STICHTING GARANTIEFONDS REISGELDEN

SGR garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde geld terug te krijgen, als de touroperator, de vervoerder of de accommodatieverschaffer zelf door financieel onvermogen de tegenprestatie niet nakomt.
Vakantiecafe.nl/Spain at Heart is sinds 2005 SGR lid onder SGR nummer 3108. klik hier.

VERZORGING ACCOMMODATIE

Logies is alleen overnachting zonder maaltijden.
Logies/ontbijt is overnachting met ontbijt.
Halfpension is overnachting, ontbijt en lunch of diner (naar keuze)
Volpension is overnachting, ontbijt, lunch en diner.
All inclusive is overnachting, ontbijt, lunch, diner, snacks & versnaperingen en diverse non-alcoholische en alcoholische drankjes.
Hotel Garni is een hotel, die over het algemeen alleen overnachting aanbiedt.

WEBSITE

Deze website is uiterst zorgvuldig in elkaar gezet. Toch kan het zijn dat er informatie mist of gegevens niet duidelijk genoeg zijn.
Wij horen graag uw reactie, opmerkingen of klachten. Het is verder verboden om gegevens te kopiëren of voor commerciële doeleinden te gebruiken zonder de eigenaar geïnformeerd te hebben voor eventuele toestemming.

WENSENLIJST

Heeft u geen idee wat voor vakantie het beste bij u past of heeft u hulp nodig bij het uitzoeken van een passende reis/vakantie. Dan kunt u de wensenlijst via het offerte formulier zo compleet mogelijk invullen, zodat wij een goed beeld krijgen wat uw wensen zijn. Binnen 48 uur proberen wij contact op te nemen met u om samen tot een goede vakantie te komen.

ZOEKEN
 
 
 
 
 
 
 

NIEUWSBRIEF

Wilt u op de hoogte blijven van onze laatste aanbiedingen en nieuws? Schrijf u hier in voor de Spain at Heart nieuwsbrief.